Blogocskámról

Ez csak egy blogocska, rajta csacska macska mocska ^^

Kálmán

Upcoming events

Július 21 - Jons versenyének határideje

Augusztus 27 - Bones of the Lost megjelenés

Szeptember 22 - Dexterbácsi sorozatzáró

Szeptember 25 - CSI évadnyitó (lesz, ami lesz)

Szeptember 29 - The Mentalist premier

Szeptember 29 - Homeland évadpremier (2. évadot darálni előtte!)

Október 15 - Superatural évadpremier (dara, dara, DARA!)

Upcoming posts

~Amit írsz és amit az író lát - The Ultimate Guide to Comments

~PEZ tartó gyűjteményem

~Sorozatfőcímek és Previously on...-ok varázsa

~Miért imádom a pólókat?

~CD vélemények

~Könyvajánlók

~A Hama gyöngyök varázsa

~Elementary, egy évad után

~Én és a horoszkópok

Versenyek

bands.jpg

Jag tittar på:

New Girl - 1. évad
Charmed - 1. évad
Supenatural - 5. évad
Dexter - 8. évad. Mindjárt vége.
X-Akták - 9. évad. Mindjárt ennek is vége.
Rizzoli&Isles - 2. évad
Star Trek: TAS
Elementary - szinten vagyok
The Mentalist - szinten vagyok
Revolution - pöttyet lemaradva
Orphan Black - pöttyet lemaradva
Barátok Közt - majd egyszer pótlom

Mein klein Bücherregal

F. Scott Fitzgerald - The Great Gatsby
Tess Gerritsen - The Surgeon (felfüggesztve)
J. A. Kerley - The Broken Souls
J. K. Rowling - The Casual Vacancy
Kathy Reichs - Monday Mourning (elkezdve)
Simon Conway - Rock Creek Park
Mo Hayder - Hanging Hill
Lynda La Plante - Blood Line
Simon Beckett - The Calling of the Grave
Howard Gordon - A halál 48 órája
Hugh Laurie - A Balek
Agatha Christie - Gyilkolni Könnyű
3 CSI Miami/New York könyv
Jo Nesbø - Hóember
Berényi klán: Visszaszámlálás
(yep-yep, ez egy Barátok közt könyv)

What I really really want

Varrógép&anyagok&tehetség --> Molly Cosplay

Molly paróka (vagy hajvágás és kimosható festék? úgy is hosszú már megint...)

Könyvespolc

DVD-szekrény, kanske

Mulder és Scully telótok (álmomban -.- minden csak szifonra van)

Digitális rajztábla 

avagy I have a dirty mind

Szóval igen, van egy kis zilliárd shippem. Merthogy sorozatokon élek, és a karakterdráma kedvelő fajta vagyok. És annyira unatkozok, hogy úgy amennyire összefüggően le is írom őket ide ^^ 

A szó amúgy az angol "relationshipper" rövidülése, az X-Akták fandomban keletkezett, a 90-es évek közepén, és eredeti használata a nagyon hetero és nagyon basic Mulder-Scully párosításra vonatkozott. Persze mint minden jóra, erre is irigyek lettek és az FF.net 98-as betörése után a kis szó pályája megállíthatatlanul felfelé ívelt, s azóta is csak a csillagos ég felé tart. Mára már élőbeszédben is hallottam, egyik sorozatokat Izaura-Máricsuí kalandjaiként értelmező barátnőm jelentette egyszer ki, hogy ő ejjdenagyon shippeli magát az SP-vel. Ezt máig nem tudtam feldolgozni teljesen, de értitek.

Kezdjük az alapokkal, vagyis hogy én hogy kerültem ebbe a helyzetbe. Egyszer, olyan 12 évesen meggugliztam, hogy CSI fanfiction mert érdekelt mi fán terem ez a fanfic dolog. Kicsi voltam, és ártatlan, de nem sokáig. Egy olyan NC-17-es Nick/Sara sztoriba futottam bele, hogy ma is ég miatta a pofám. Anyway, ott kezdődött minden, Jisbon és MSR már csak centikre álltak tőlem.

Első kicsi shippem tehát CSI-os volt

Nem, nem Snickers, mint a fentiek alapján gondolnád, nyugi. GSR. Olyan szinten odavoltam Sara és Grissom prózai kis kapcsolatáért, hogy jegyzettömbbel ültem minden délután a Viasat3-as ismétlés előtt, jegyzetelve, ha megérintették egymást, vagy mosolyogtak, vagy valami érdekeset mondtak.

Ezzel jött még egy másik is, méghozzá Catherine és Warrick, annak ellenére, hogy nem tudom honnan, vagy miért. Persze lehet, hogy az volt az oka, a legtöbb szentimentális fanfc író párokba állította a csapatot, Griss-Sara, Cathy-Warrick és... öh well... Nick és Greg. Utóbbit nem vette be a gyomrom, sehogyse, de a CWR-es dolgot értem. (megjegyzem, ez az egyetlen XYR-es névrövidítés, amit ismerek és a nő eresztnevének betűje van elől. Vajon miért, vajon miért?)

Kollázsokat nem mellékelnék, mert azok legtöbbje vagy adult-content, vagy a Paintes vágások a jóízlést sértik bennük.

Aztán jött a Mentalista

Kábé ekkortájt futottam bele kicsi Emmába FF.neten. Ekkor kezdtem a Mentalistát is komolyabban nézni. És bár mostly Jisbon fanficet írok-olvasok, őket sose tartottam egy párnak. Ők nem illenek össze, szerintem. De persze ha ezt báki meghallaná, áshatnám a saját sírom, szóval ezt nem is mondtam. Lényeg, hogy a dolog, ami anno megtartott pár részig a Mentalista mellett, ami miatt néző lettem, az Grace és Rigsby volt. Akkoriban voltak először együtt, és én első pillantásra Grigspelt shipper lettem, mert ők egyszerűen csak össze kell hogy jöjjenek. E téren amúgy meghallgatásra leltek imáim, most végre megint együtt vannak. Igaz kellett hozzá pár gyilkos vőlegény, és gyerekvállalás, de akkoris <33 (csakpersze egy Grigspelt shipper élete nagyon nehéz, mert ők bár valóban szerelmesek és valóban összejönnek a showban, alig van valaki, aki ne Jisbon ficet olvasna/írna)

Majd az X-Akták

Ez elég újkeletű dolog, alig egy éve nézek X-Aktákat. Igaz, már csak 8 rész és egy film van hátra nekem az egész sorozatból, de akkor is. Viszont amit rögtön tudtam, a másodpercen, hogy Scully belépett az alagsori irodábba az FBI's Most Unwantedhez, az az volt, hogy itt ship lesz, kemény ship. És lett is. Nem tudnám elképzelni, hogy mi lenne velem a temérdek (komolyan tízezres nagyságrendű) fanfic nélkül. Merthogy a sorozatban egy pár csók és kész. De persze mindig van remény arra, hogy Chris Carter megint akar keresni egy kis pénzt és összedob még egy filmet.

És megjegyzem, hívjon eretneknek bármelyik X-Phil aki idetéved (álmomban, hehe) én nekem semmi bajom sincs Doggettel és Reyesszel se. Komolyan. Szeretem őket. Legyen szó DRR-ről, Mulder/Reyesről, Scully/Doggettről, Scully/Reyesről (kábé egyetlen nem hetero pár, amit megtűrök) és még a Skinner/Scully, SŐT, Krycek/Scully felállásokkal sincs nagyobb bajom. Csak könyörögve könyörgöm, ne legyen slash. 

És a legbetegebb shipem

Aminek örömére simán kikálthatom magam a legbetegebb magyar Dexterfannak (mivel magyarul nem találok referenciát ilyesmire a neten, angolul viszont van még olyan tíz ember rajtam kívül, aki hisz ebben)

DEXTER/DEBRA

Mert ugyan hetero, azért mégiscsak testvérek. Nevelt testvérek. Ez egy olyan ship amúgy, amit olyan két éve dédelgetek, annak ellenére, hogy nézni csak fél éve nézem a sorozatot. Előtte csak promófotókon és képeken láttam, hogy mennyire nagyon össze kell jönniük. Deb amúgy már rá is jött, hogy szereti Dexet, csak *spoilerezik* lényeg, hogy Dex mindig összeszed valami kurvát, aki miatt Deb szív. 

Ennél a sorozatnál amúgy még halkan dédelgetem az Angel/Gianna shipet, nem mintha lenne esély, hogy Vagianna (kreatív, nem?) visszatér. De reménykedni szabad.

And the rest.

Itt már csak címszavakban.

Esplanie //Castle, M&M //CSI NY, Sherlock/Watson //ELEMENTARY!, Lacey/Joesbury //Bolton könyvek, Tempe/Ryan //Brennan könyvek, Hodgela //Bones, JJ/Hotch, //Criminal Minds, Horatio/Napszemüveg //CSI Miami, Nick/Jess //New Girl, Carrie/hogyishíják //Homeland, Huddy, Chameron, Fourteen, Wilson/Cameron //House, Laura/Remington //Remington Steele, Trudeau/Prue, Leo/Piper //Charmed, Ryan/Mitch //Baywatch Nights, Audrey/Coop, Catherine/Pete Martell, Sheriff/Josie Packard, Lucy/Andy, Női ruhás David Duchovny/több képernyőidő, Norma/Big Ed //Twin Peaks

És ezek csak azok, amik eszembejutottak, és nem túl maguktól értetődők. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyblogocska.blog.hu/api/trackback/id/tr155392590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása